close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

מעקות מעוצבות למרפסת- למקסימום הנאה

מערכת שורשיד טבת, תשעח01/01/2018

עצם קיומה של המרפסת הופך כל דירה לגדולה יותר מכפי שהיא באמת

תגיות:
מרפסת היא מקום שמטבעו מרחיב את הנשימה: כשאנחנו יושבים במרפסת, בין אם מדובר על קומה גבוהה במיוחד באחד המגדלים הרבים שצצים בכל מקום, ובין אם בקומה תחתונה יותר, טווח הראייה שלנו הופך רחב יותר, אנחנו מחוברים טוב יותר לסביבה ובנוסף עצם קיומה של המרפסת הופך כל דירה לגדולה יותר מכפי שהיא באמת כך שאל כל הנ"ל מתווספת גם תחושת הצלחה. על-מנת שההנאה תהיה שלמה חשוב כמובן לתחום את המרפסת עם מעקה איכותי – ואם כבר מוסיפים למרפסת מעקה, כדאי שהוא גם יהיה מעוצב היטב וישדרג עוד יותר את החלל.

היתרונות של מעקה ברזל למרפסת
ישנם חומרי גלם שונים שמהם ניתן ליצור מעקה מעוצב למרפסת. בשנים האחרונות זוכה לפופולריות רבה האופציה של הברזל – חומר גלם נפוץ באופן כללי, לשימושים שונים, ובפרט כשנדרשות איכויות כמו חוסן, עמידות ומראה בעל נוכחות משמעותית. בהתאם הוספת מעקה ברזל למרפסת היא צעד מתבקש כמעט: כשאנחנו יושבים במרפסת, ומהבחינה הזו אין הבדל בין מרפסת בקומה השלישית למרפסת בקומה ה-12, אנחנו רוצים לדעת בוודאות שאנחנו מוגנים היטב, ומעקות ברזל אכן מספקים גם ביטחון מלא וגם תחושת ביטחון חיונית, וזאת בזכות החוסן של חומר הגלם שנמצא בשימוש האדם עוד מהתקופה הפרה-היסטורית.
בנוסף, כשלוקחים בחשבון את מגוון האפשרויות העיצוביות שמקנה הברזל, ניתן להבין מדוע עבור מעקות מעוצבות למרפסת ברזל הוא בחירה אידיאלית.

איך לבחור מעקות מעוצבות למרפסת?
בחירת מעקות מעוצבות למרפסת מבוססת על מספר שיקולים: ראשית, מומלץ ליצור למעקה מראה אוורירי ככל האפשר, וזאת מבלי לצמצם את תחושת הביטחון. הסיבה לכך היא שאמנם תפקידו של המעקה הוא לתחום את המרפסת, כדי להבטיח את שלומם של המבלים בה, אולם על-מנת שניתן יהיה ליהנות במרפסת באופן מלא כדאי שהחציצה בין הפנים לחוץ תהיה מינימלית ואנחנו נוכל לחוות את הסביבה עם מינימום הפרעה.

עוד שיקול חשוב בעת בחירת מעקות מעוצבות למרפסת מברזל הוא החוסן והעוצמה שמשדר חומר גלם זה. איכויות אלה אמנם מקנות תחושת ביטחון מרבית, אולם במקביל עלולות לייצר למרפסת כולה תדמית קשוחה יתר על המידה – וכדי לרכך זאת מומלץ להקנות למעקה במרפסת עיצוב מעוגל וזורם. הדרך הטובה ביותר לכך היא הוספת עיטורים וסלסולים וצורות מעוגלות כמו ספירלות, פרחים, תווי נגינה ושאר אלמנטים מתפתלים בנחת שמקנים לברזל את הניגוד המעניין בין עוצמה לרכות.

איך להגן על מעקה מרפסת מברזל?
כשבוחרים מעקות מעוצבות למרפסת מברזל חשוב מאוד להגן עליהם מפני האויבת העיקרית של חומר הגלם החזק, חלודה. המפתח להגנה מלאה על המעקה שמגן עלינו ובנוסף הופך את המרפסת ליפה יותר הוא פנייה לחברה מקצועית ואמינה שמקפידה על גלוון מלא של המעקה ועל צביעת כל חלקיו בצבע דו שכבתי שכולל גם הגנה מפני חלודה, כך שהמעקה יישאר יפה לאורך שנים רבות מאוד.
הוסף תגובה
הגדל /הקטן טקסט
שמור קישור
שם השולח
תוכן ההודעה